donderdag 19 mei 2016


Er volgen nu een aantal bout-rimé's. Op HVV is een discussie ontstaan over hoe je precies een bout-rimé dient te schrijven en nadat Inge Boulenois een tweevoetige bout rimé had geschreven, is er een heuse wedstrijd ontstaan. Ik doe er de komende dagen verslag van!

Onderstaande is van Bas Boekelo. Heeft nog niets met de discussie te maken, want dateert van meer dan zes jaar geleden!

De Dapperstraat ( Bout rimé )


Ik moest vandaag met spoed mijn darmen legen
Ik vond daartoe een stuk braakliggend land
Daar lag een stukje van een oude krant
Het schuurde wel, maar ach ik kan er tegen



Ik heb dat vaker hoor, langs ’s Heren wegen
Moet váák een plekje aan de waterkant
Of een stuk gras, met struikgewas omrand
(In doornenstruiken met beleid bewegen! )



’t Komt op als kakken ja, dus niet verwacht
Dus kak ik hier en daar en liefst verborgen
Ik houd het landschap graag in schone staat



Het is vervelend, heb ik overdacht,
Als het me overkomt, vandaag of morgen
Dat ik moet kakken in de Dapperstraat

Bas Boekelo
Inclusief het rijk rijm. Men keek in die tijd niet zo nauw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten