vrijdag 20 mei 2016

Bout-Rimé's op "de Dapperstraat"

De zuster gaat mijn volle postoel legen
Voordat ik in de natte derrie land

Mijn wrakke lijf voelt als een natte krant

Een lekke darm: wat doet een mens ertegen


Ik ga zo langzaamaan steeds minder wegen

Zie visioenen van een waterkant

Waar oude ex-vriendinnen zwart omrand
In tranen rond de verse urn bewegen



Het leven loopt heel anders dan verwacht

Een stinkbacterie houdt zijn smoel verborgen

Totdat je voor de hoogste rechter staat


Wie dit niet regelmatig overdacht

Trakteer ik op een kipsateetje, morgen

Of broodjes rosbief in de Dapperstraat

Ben Hoogland
Ben Hoogland's Profielfoto


Ik doe mee Ben. Ik kon het niet laten.


Al hebt u uren in die prut gelegen:
Het zorgstelsel van dit unieke land
Bepaalt mijn recht op rust--en ochtendkrant.
Dus Hoogland: néén! De zusters zijn ertegen

Om wat u uitscheidt steeds te moeten wegen.
Eén thee kreeg u. Niet meer. Uw water kan 't
Niet langer aan door blaasvliezen omrand
Twee uren in het lichaam te bewegen.

Wat had u van dat ziekenfonds verwacht--
Een zuster altijd onder 't bed verborgen
Totdat u zelf weer voor de pisbak staat?

Dat hebt u optimistisch overdacht--
Niet huilen. Kijk! Een cliniclown, en morgen
Wacht reeds de thuiszorg in de Dapperstraat.


Ditmar Bakker

Ja hoor, we zijn er weer. Ik kan het dus ook niet laten...


natuur gaat soms zijn gang in stille stegen
ja, overal, ook in ons eigen land
gelukkig, in je tas zit vaak een krant
om domweg alles dapper schoon te vegen


© Inge Boulonois
Inge Boulonois's Profielfoto

Bout-Rimée klik hier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten