vrijdag 29 april 2016

                           Eindkritiek

aan J.C.Bloem

“Natuur is voor tevredenen of legen.
En dan: wat is natuur nog in dit land?
Een stukje bos, ter grootte van een krant,
Een heuvel met wat villaatjes ertegen”.

Het vers is mooi, de inhoud spreek ik tegen:
Ik liep van Noord naar Zuid door Nederland.
In bos en hei en wei ben ik beland,
En het was groots, het strekte me tot zegen!

Natuur brengt vreugd aan wie niet veel verwacht.
Het pad spreidt graag zijn wonderen ten toon, -
Die lange tocht, die heeft verdraaid wel wat!

Dit heb ik bij mijzelf vaak overdacht:
Of je nu rijk bent, slim of heel gewoon,
Domweg gelukkig op het Pieterpad.


Frans Woortmeijer
5 oktober 2006 uit: Pieterpad

Nu dan eentje van mijn zelf, gemaakt aan het einde van het Pieterpad, dat ik tussen 2001 en 2006 gelopen heb.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten